Projecten en artikels van Tim Breemersch
-
Tim Breemersch
OnderzoekerTim Breemersch behaalde een diploma handelsingenieur en een bijkomende master in milieuwetenschappen en technologie. Hij werkte als business analist voor DHL International en specialiseert zich nu bij TML in het modelleren en het economisch evalueren van het milieu- en transportbeleid. Daarbij ligt de focus sterk op energie-efficiëntie en emissies van vracht- en personenvervoer; zowel op regionaal als op internationaal (Europees) niveau. Vanuit de combinatie van zijn economische en technische achtergrond was Tim op macroniveau actief betrokken bij onderzoek naar de evolutie van de concurrentiepositie van verschillende vervoersmodi als gevolg van gewijzigd beleid. Op microniveau voerde hij ook maatschappelijke kosten-batenanalyses uit van (transport)infrastructuurwerken.

AEROFLEX
Aerodynamische en flexibele vrachtwagens voor de nieuwe generatie wegtransport over lange afstand.

Transport van personen met beperkte mobiliteit
‘Best practices guide’ over het vervoer van personen met beperkte mobiliteit.

CIVITAS SATELLITE
Coördinatie van de innovatie- en onderzoeksprojecten in het kader van CIVITAS 2020.

Vloot, markt en CO2-uitstoot van personenauto's en bestelwagens
Dataverzameling en analyse om het inzicht in de vloot, markt en de CO2-uitstoot van de N2 en M2 voertuigcategorieën te verbeteren.

Level playing field voor goederenvervoer in België
Effect van een verderzetting van de subsidie op de betrokken markten en op het level playing field voor goederenvervoer in België

De tweedehandsmarkt voor auto's en lichte commerciële voertuigen in Europa
Prijshantering en doorverkoop van tweedehands auto's en lichte commerciële voertuigen

De kost van non-Schengen
Directe effecten van het opzeggen van het Schengen-verdrag op het wegtransport

Personenverkeer en mobiliteitsstatistieken
Europees project omtrent mobiliteitsstatistieken van personen op de weg

Ontwikkeling van een nieuw ondersteuningsmechanisme voor de logistieke sector
Ex-ante-analyse voor de opvolger van het Marco Polo programma van de EC in goederenlogistiek

CO2 emissievermindering van personenwagens - een geintegreerde aanpak
CO2 emissievermindering door niet-technologische maatregelen

Economische effecten van BTW tarieven op personenvervoer
Effecten van verschillende BTW regimes in de 28 lidstaten op de markt voor personenvervoer

I-C-EU
De impact van transportinfrastructuur op het internationale concurrentievermogen van Europa

Vrachtwagens en CO2
Technische CO2- reductiemaatregelen en hun kost

OPTIMISM
Verbeterd inzicht in duurzame mobiliteit op basis van geoptimaliseerde passagiersvervoersdata

Evaluatie van een studie over lange en zware vrachtwagens
Evaluatie van de studie "De impact van Megatrucks"

ECCONET
Effecten van klimaatverandering op het binnenlandse waterwegennetwerk
ETISplus
Europees Informatiesysteem voor Transportbeleid: ontwikkeling en implementatie van een methodologie voor dataverzameling voor Europese transportmodellering

Effectenbeoordeling van de internalisering in transport
Inventaris van bestaande maatregelen voor de internalisering van externe kosten van alle vervoersmodi

GhG-TransPoRD
De vermindering van broeikasgasemissies door transport na 2020

Een studie van co-modaliteit en mobiliteit bij eco driving
Dataverrijking toegepast op gedetailleerde mobiliteitsgegevens

Tweedehandswagens
Marktanalyse van Europese tweedehandswagens

Lichte vrachtwagens op de transportmarkt
Lichte vrachtwagens op de Europese transportmarkt

Verschuiven van lasten op arbeid naar rekeningrijden
Effecten van mogelijke scenario’s voor vergroening van de fiscaliteit, in casu rekeningrijden voor personenwagens