EDIP
EDIP is een algemeen evenwichtsmodel (Computable General Equilibrium Model - CGE) van 31 Europese landen. Het belangrijkste doel van dit model is het effect kunnen inschatten van de impact die beleidskeuzes op het gebied van transport hebben op gelijkheid en inkomensverdeling. Alsook het bepalen van energie- en milieu-effecten.
Het model omvat de volgende 31 landen: EU27 + NO, CH, TR, HR met de volgende kenmerken (1 model per land):
- verschillende huishoudtypes met CES-gebruiksfunctie
*vijf inkomensklasses
* drie bevolkingsdichtheidsklasses
* zes familietypes
- 59 goederen, gebruikt in productie en consumptie
- 31 productiefactoren: kapitaal, arbeid en goederen
- gedetailleerde modellering van transportgebruik door bedrijven en huishoudens
* 2 afstandsklasses
* 3 transportmodi
* eigen productie van vervoer via de weg (duurzaam/niet duurzaam)
Het model omvat de volgende 31 landen: EU27 + NO, CH, TR, HR met de volgende kenmerken (1 model per land):
- verschillende huishoudtypes met CES-gebruiksfunctie
*vijf inkomensklasses
* drie bevolkingsdichtheidsklasses
* zes familietypes
- 59 goederen, gebruikt in productie en consumptie
- 31 productiefactoren: kapitaal, arbeid en goederen
- gedetailleerde modellering van transportgebruik door bedrijven en huishoudens
* 2 afstandsklasses
* 3 transportmodi
* eigen productie van vervoer via de weg (duurzaam/niet duurzaam)
Recente projecten

ToPDAd
Beleidsondersteunende modelontwikkeling voor de analyse van regionale adaptatiestrategieën

Impact kilometerheffing vrachtwagens op Belgische voedingsindustrie
Inschatting directe kosten en economische impact van de kilometerheffing vrachtwagens op de voedingsindustrie.

e-Freight
De optimalisatie van informatie-uitwisseling voor modaal goederenvervoer

Kosten-batenanalyse spoorcorridor PP22
Studie over de afwerking van de Europese spoorcorridor tussen Duitsland en Griekenland

Update van de elasticiteiten in het Hermin Model
Identificatie en aggregatie van de elasticiteiten van spill-over effecten door input-output verbanden en externaliteiten in d...

Marktgerelateerde instrumenten voor de vermindering van luchtvervuiling
Een evaluatie van beleidsopties voor de vermindering van luchtvervuiling door zeevaart