Verfijnde verkeersmodellen voor de wijk Dullaert
25070
TML verfijnt het regionale verkeersmodel tot op wijkniveau in Dullaert, zodat de milieueffecten van de geplande doortrekking van de R43 rond Eeklo nauwkeurig en begrijpelijk kunnen worden beoordeeld.
De geplande uitbreiding van de ring rond Eeklo (R43) vraagt om een grondige milieueffectenrapportage (MER). Voor de wijk Dullaert volstaat het bestaande verkeersmodel niet: het is te grof om effecten zoals geluid en luchtkwaliteit goed te voorspellen. Daarom verfijnt TML het model tot op wijkniveau, zodat ook de kleinere straten en verbindingen correct worden meegenomen.
Dankzij die verfijning kunnen verkeersintensiteiten en hun impact op mobiliteit, geluid, lucht en gezondheid veel nauwkeuriger worden ingeschat. We onderzoeken daarbij zowel de huidige situatie als de toekomstige toestand mét de nieuwe ring, en bekijken welke milderende maatregelen mogelijk zijn. Zo ontstaat een helder en betrouwbaar beeld van de effecten.
De geplande uitbreiding van de ring rond Eeklo (R43) vraagt om een grondige milieueffectenrapportage (MER). Voor de wijk Dullaert volstaat het bestaande verkeersmodel niet: het is te grof om effecten zoals geluid en luchtkwaliteit goed te voorspellen. Daarom verfijnt TML het model tot op wijkniveau, zodat ook de kleinere straten en verbindingen correct worden meegenomen.
Dankzij die verfijning kunnen verkeersintensiteiten en hun impact op mobiliteit, geluid, lucht en gezondheid veel nauwkeuriger worden ingeschat. We onderzoeken daarbij zowel de huidige situatie als de toekomstige toestand mét de nieuwe ring, en bekijken welke milderende maatregelen mogelijk zijn. Zo ontstaat een helder en betrouwbaar beeld van de effecten.