Bodartplein Leuven

13.75
Van 2014 tot 2015
De Stad Leuven en de Afdeling Wegen en Verkeer Vlaams Brabant plannen de volledige reorganisatie van het Bodartplein, namelijk de omgeving van het kruispunt van de Koning Boudewijnlaan en de Tervuursevest. Daarbij zal deze stadspoort ook ruimtelijk beter worden ingepast in het stedelijk weefsel, en zullen een aantal stedelijke functies er bijkomend kunnen worden geïntegreerd.

Belangrijk hierbij is de multi-modale functie van dit belangrijk knooppunt als stadspoort en als knooppunt op de Leuvense Ring.

TML ondersteunde Palmbout - die het stedenbouwkundig ontwerp maakte - op diverse vlakken: ontwerp van de verkeerskundige organisatie van het knooppunt, evaluatie en optimalisatie van het functioneren ervan met verkeerskundige analyses en dynamische simulaties (met VISSIM) van de uitgewerkte oplossingen. Specifieke aandacht ging daarbij naar het rationaliseren van de verkeersoppervlakte en de integratie van het busverkeer als overstapknoop tussen de ringlijnen en radiale stadslijnen.

Periode

Van 2014 tot 2015

Opdrachtgever

Stad Leuven, Wegen en Verkeer Vlaams Brabant

Partners

Palmbout, Carin Jannink

Ons team

Ruben Corthout, Dirk Engels, Rodric Frederix
© 2018 Transport & Mobility Leuven | Westsite: Online Oplossingen en Webdesign

TML gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Ok, ik accepteer cookies