ISEEM

6.37
Van 2007 tot 2009
De belangrijkste doelstelling van het ISEEM project was de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerd ruimtelijk-economisch-ecologisch model voor België, het ISEEM model is hiervan het uiteindelijke resultaat. Dit model laat toe om de afweging te maken tussen sociale, economische vervoer- en milieudoelstellingen en maakt dus een erg complete analyse van beleidsvragen mogelijk.

Het ISEEM model vertegenwoordigt de state-of-the-art in diverse kennisgebieden en is superieur aan vele andere modellen die in België beschikbaar zijn. Daardoor voorziet het de Belgische gemeenschap van een correcte wetenschappelijke ondersteuning voor het formuleren van het duurzaamheidsbeleid en transportbeleid. Het gebruik van dit model zal de uitvoering van de EU strategie voor duurzame ontwikkeling in België, evenals de efficiënte integratie van de duurzaamheidsdoelstellingen in de bestaande Belgische beleidsmiddelen op regionale en federale niveaus bijstaan. Daarnaast zal het gebruikt worden om de economische effecten van transportinfrastructuur en transportbeleid door te rekenen.

Zowel de documentatie bij het model, als de modelcode en basisgegevens zijn publiek beschikbaar. Het gebruik van het model vergt echter een functionele versie van de GAMS software en een MCP solver (PATH). Meer informatie over deze software kan gevonden worden op http://www.gams.com/. Op deze website kan een testversie van de GAMS software gedownload worden, deze is echter niet krachtig genoeg om het model te gebruiken.

Periode

Van 2007 tot 2009

Opdrachtgever

Federale Overheid, Departement Wetenschapsbeleid

Partners

Federaal Planbureau, Facultés Universitaires Saint-Louis, Universiteit Gent, Vrije Universiteit Brussel

Ons team

Christophe Heyndrickx
© 2019 Transport & Mobility Leuven | Westsite: Online Oplossingen en Webdesign

TML gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Ok, ik accepteer cookies